Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18320
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCudak, Romuald-
dc.date.accessioned2021-01-13T10:47:58Z-
dc.date.available2021-01-13T10:47:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Postscriptum Polonistyczne" (2020), nr 2, s. 11-29pl_PL
dc.identifier.issn2353-9844-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18320-
dc.description.abstractThe paper reflects on the development and the transformations which contemporary Polish glottodidactics faces and must somehow address in the coming years. The first part contains a discussion of W. Miodunka’s book on the creation, current status and developmental prospects of Polish glottodidactics, as well as a description of a collective work on teaching Polish as a foreign language in light of the prospects for development of education in the field of Polish studies. The second part discusses the need for glottodidactics to take a position on the turnabout taking place in the humanities as well as on the environmental crisis, migration and the pandemic.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectglottodidactics in Polish studiespl_PL
dc.subjectnew humanitiespl_PL
dc.subjectenvironmental crisispl_PL
dc.subjectmigrationpl_PL
dc.subjectpandemicpl_PL
dc.titleGlottodydaktyka polonistyczna w perspektywie przemianpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/PS_P.2020.26.01-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Cudak_glottodydaktyka_polonistyczna_w_perspektywie.pdf443,7 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons