Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18325
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStępień-Lampa, Natalia-
dc.date.accessioned2021-01-13T10:57:48Z-
dc.date.available2021-01-13T10:57:48Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Przegląd Prawa Konstytucyjnego" Nr 5 (2020), s. 153-164pl_PL
dc.identifier.issn2082-1212-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18325-
dc.description.abstractThe paper deals with the issues related to the right to education under the Constitution of the Republic of Poland of 1997 and to the actual operation of the education system. The main focus is on the constitutional guarantee of equal access to education. This guarantee should be treated as Kant’s Regulatory Idea which should be pursued by public authority though its full attainment is not possible in social reality. This study attempts to indicate to what extent the state’s obligation to ensure equal access to education is implemented by the institution of the school in Poland. Artykuł obejmuje rozważania dotyczące problematyki związanej z prawem do nauki na gruncie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku oraz w praktyce funkcjonowania systemu oświaty. Szczególną uwagę poświęcono konstytucyjnej gwarancji równego dostępu do wykształcenia. Gwarancję tę należy traktować jako Kantowską ideę regulatywną, do której władza publiczna powinna dążyć, ale której pełne osiągnięcie nie jest możliwe w rzeczywistości społecznej. Celem niniejszego opracowania jest próba wskazania, w jak dużym stopniu instytucja szkoły w Polsce realizuje ciążące na państwie zobowiązanie zapewnienia równego dostępu do wykształcenia.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectright to educationpl_PL
dc.subjectequal access to educationpl_PL
dc.subjectreform of the education systempl_PL
dc.subjectprawo do naukipl_PL
dc.subjectrówny dostęp do wykształceniapl_PL
dc.subjectreforma systemu oświatypl_PL
dc.title(Un)equal access to education : between the idea and the school reality in Polandpl_PL
dc.title.alternative(Nie)równy dostęp do wykształcenia. Pomiędzy ideą a rzeczywistością szkolną w Polscepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.15804/ppk.2020.05.11-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Stepien_Lampa_Unequal_access_to_education_between_the_idea_and_the_school_reality_in_Poland.pdf829,1 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons