Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18335
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOchwat, Magdalena-
dc.date.accessioned2021-01-13T13:22:33Z-
dc.date.available2021-01-13T13:22:33Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Annales Universtatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N: Educatio Nova" (2020), Vol. 5, s. 185-204pl_PL
dc.identifier.issn2543-9340-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18335-
dc.description.abstractThe article is an attempt to introduce into the school practice a new interdisciplinary trend – ecological humanities. As we observe the return on Earth, ongoing youth climate strikes and students’ increased interest taken in global warming, reading of the current literature canon should be profiled in order to emphasise the relationship between a human and the environment. Additionally, it is essential to introduce new content to education, as it will enable a critique of human arrogance and short-sighted approach, as well as a more profound reflection on the future.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectecological humanitiespl_PL
dc.subjectglobal warmingpl_PL
dc.subjectyouth climate strikepl_PL
dc.subjectenvironmentpl_PL
dc.subjecthumanistyka ekologicznapl_PL
dc.subjectglobalne ociepleniepl_PL
dc.subjectklimatyczny strajk młodzieżowypl_PL
dc.subjectśrodowiskopl_PL
dc.titleEdukacja polonistyczna wobec kryzysu klimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktycznepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.17951/en.2020.5.185-204-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ochwat_edukacja_polonistyczna_wobec_kryzysu.pdf500,99 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons