Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18354
Tytuł: Ekspresja twórcza i artystyczna jako pola namysłu i empirycznych penetracji pedagogiki wczesnoszkolnej
Autor: Krasoń, Katarzyna
Słowa kluczowe: embodied expression; creative and artistic activity; early childhood
Data wydania: 2019
Źródło: Chowanna, 2019, t. Jubileuszowy, s. 125-144
Abstrakt: The article presents a  concept of including child expression, es-pecially the one focused on bodily activity, in activities addressed to pupils of kindergarten and of grades 1–3 of primary school. The text begins with an outline of Maurice Merleau-Ponty’s idea of embodied subjectivity, and con-cludes with the characteristics of research conducted in the Department of Early Childhood Education and Media Pedagogy at the University of Silesia in Katowice. In addition, the article describes specific initiatives that have been launched in the Department, such as the creation of the Children’s Expression Centre and the organisation of Polish Expression Festivals in Katowice.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18354
DOI: 10.31261/CHOWANNA.2019.S.07
ISSN: 2353-9682
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krason_Ekspresja_tworcza_i_artystyczna.pdf419,86 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons