Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18376
Tytuł: Komercyjna waloryzacja gwary śląskiej w reklamowej narracji
Tytuł równoległy: Commercial valorization of the Silesian dialect in the narration of advertisements
Autor: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: silesian dialect; narration of advertisements; valorization
Data wydania: 2018
Źródło: "Białostockie Archiwum Językowe" Nr 18 (2018), s. 139-161
Abstrakt: Taking into account that a dialect is a certain type of stylistic-communicative, semantic-cultural and functional category the aims of this article constitute: 1) an attempt to settle the matter of commercial valorization of dialect and its meaning towards the culture, language and communication, and 2) an il-lustration of the selected advertisement mechanisms connected with the ways of introducing a code, specific to the dialect and emphasizing the value of the product. The advertisements in which the textual valorization of dialect indicators is revealed, supported by structural indicators (dialogues, the pre-sence of the narrator/narrators, the composition of utterances which include expressively marked text operators – modulants and lexical collocations sub-jected to the persuasive procedures) were described by the exploitation of prag-malinguistic and cognitive (theory of meaning fields) research conceptions with their methodological solutions.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18376
DOI: 10.15290/baj.2018.18.10
ISSN: 1641-6961
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Komercyjna_waloryzacja_gwary_slaskiej.pdf389,04 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons