Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18450
Tytuł: Teoretyczne i praktyczne aspekty mediatyzacji polityki w Niemczech
Tytuł równoległy: Theoretical and practical aspects of mediatization of politics in Germany
Autor: Oniszczuk, Zbigniew
Słowa kluczowe: mediatization; medialisation; future of democracy; empirical research; public opinion
Data wydania: 2014
Źródło: "Zeszyty Prasoznawcze", 2014, nr 2, s. 176-189
Abstrakt: The article is an attempt of synthetic look on what the German studies on communication in the field of the mediatization of politics have accomplished. It consists of four parts. The first one touches upon terminological issues, since appearance of the two terms “mediatization” (Mediatisierung) and “medialization” (Medialisierung) is connected to different ways of understanding the relations between the sphere of politics and mass media. The second part analyzes positive and negative effects of the mediatization of politics in Germany. The third one justifies the meaning of the empirical research on this issue and presents the results of public opinion poll research concerning the relationship between the political and media elites. The last part examines the presence and the future of democracy in the context of the mediatization of politics.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18450
DOI: 10.4467/2299-6362PZ.14.009.2330
ISSN: 0555-0025
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Oniszczuk_Teoretyczne_i_praktyczne.pdf412,77 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons