dc.description.references | Belcer A., Wizerunek kobiety w reklamie, [w:] (Nie)obecność kobiet w przestrzeni publicznej, M. Pataj (red.), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2014.
Bernstein A., Is It Time for a Victory Lap? Changes in the Media Coverage of Women in Sport, „International Review for the Sociology of Sport”, 2002, nr 3–4.
Bourdieu P., Męska dominacja, tłum. L. Kopciewicz, Oficyna Naukowa, Warszawa 2004.
Bourdieu P., O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, tłum. K. Sztandar-Sztanderska, A. Ziółkowska, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2011.
Cooky Ch., Messner M. A., Hextrum R. H., Women play sport, but not on TV: A longitudinal study of televised news media, „Communication & Sport”, 2013, nr 1 (3).
Gajda J., Media w edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007.
Kamińska A., Stereotyp kobiety w reklamie telewizyjnej, [w:] Kobiety w sferze publicznej. Teoria i praktyka, M. Pataj (red.), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2015.
Kijewska B., Badania kwestii płci w telewizji, [w:] Zawartość mediów masowych: od kultury popularnej przez studia genderowe do języka komunikowania, P. Dudek, M. Kuś (red.), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2010.
Kluczyńska U., Konstruowanie relacji między rodzajami w sporcie. Analiza telewizyjnych wiadomości sportowych, [w:] Kalejdoskop genderowy. W drodze do poznania płci społeczno-kulturowej, K. Slany, B. Kowalska, M. Ślusarczyk (red.), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
Kornacka K., Nierówność płci w sporcie, [w:] Sport – sportowcy – kibice. Perspektywa socjologiczna, R. Kossakowski, L. Michałowski (red.), Wyd. Orbis Exterior, Pszczółki 2013.
Korzińska A., Uroda, małżeństwo, macierzyństwo, jako komponenty tożsamości płci, [w:] Gender w kulturze popularnej, M. Radkiewicz (red.), Wyd. Rabit, Kraków 2003.
Kramarczyk J., Gnieciak M., Kiżuk J., Obecne czy nieobecne? O kobiecym sporcie w mediach, [w:] Sport kobiet i mężczyzn: uwarunkowania, różnice, granice, H. Jakubowska (red.), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2013.
Loy J. W., McLachlan F., Booth D., Connotations of Female Movement and Meaning: The Development of Women’s Participation in the Olympic Games, „Olympika XVIII”, 2009.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wyd. Impuls, Kraków 2011.
Majewska E., Teoria krytyczna w starciu ze stereotypem. Propozycje dla feministycznej krytyki mediów, [w:] Kobiety, feminizm i media, E. Zierkiewicz, I. Kowalczyk (red.), Stowarzyszenie Kobiet „Konsola”, Poznań 2005.
Mazur Z., Organista N., Niedoreprezentowanie kobiet w sporcie. Analiza sportowych przekazów medialnych, [w:] Kobiety w sferze publicznej. Perspektywy interdyscyplinarne problemu, M. Pataj (red.), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2017.
Mrozowski M., Funkcje telewizji w społeczeństwie, [w:] Człowiek a telewizja, K. Jakubowicz, B. Puszczewicz (red.), Wyd. Nauczycielskiego Uniwersytetu Radiowo-Telewizyjnego, Warszawa 1990.
Nowak M., Analiza wybranych przyczyn braku aktywności ruchowej kobiet, [w:] Sport w życiu kobiety, Z. Żukowska (red.), Polskie Stowarzyszenie Sportu Kobiet, Warszawa 1995.
Parnicka U., Przyczyny rezygnacji ze sportu kobiet – mieszkanek Białej Podlaskiej, [w:] Sport w życiu kobiety, Z. Żukowska (red.), Polskie Stowarzyszenie Sportu Kobiet, Warszawa 1995.
Sahaj T., Kobiety we współczesnym sporcie, „Sport Wyczynowy”, 2004, nr 1-2.Siemieńska R., Środki masowego przekazu jako twórcy obrazu świata, [w:] Portrety kobiet i mężczyzn, R. Siemieńska (red.), Wyd. Naukowe „Scholar”, Warszawa 1997.
Socha T., Sport kobiet: historia, teoria, praktyka, Centralny Ośrodek Sportu, Warszawa 2002.
Spychalska J., Idol w mediach jako czynnik kształtujący młodzież, [w:] Dzieci i młodzież w kręgu oddziaływań mediów i grup rówieśniczych – w i pomimo czasów ponowoczesnych, J. Aksman, J. Pułka (red.), Wyd. Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne sp. z o.o., Kraków 2012.
Wasilewska M., Wzory kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, [w:] Portrety kobiet i mężczyzn, R. Siemieńska (red.), Wyd. Naukowe „Scholar”, Warszawa 1997.
Wyżnikiewicz-Kopp Z., Image sportu kobiet, [w:] Sport w życiu kobiet, Z. Żukowska (red.), Polskie Stowarzyszenie Sportu Kobiet, Warszawa 1995.
Źródła internetowe
European Institute for Gender Equality, Gender Equality Index 2017. Measuring gender equality in the European Union 2005-2015, Report 2017,https://eige.europa.eu/sites/default/files/documents/ 20177277_mh0517208enn_pdf.pdf.
Główny Urząd Statystyczny, Urząd Statystyczny w Rzeszowie, Kultura fizyczna w latach 2017 i 2018. Warszawa, Rzeszów 2019, https://rzeszow.stat.gov.pl/publikacje-i-foldery/sport-turystyka/kultura-fizyczna-w-latach-2017-i-2018,2,5.html.
Konkluzje Rady z dnia 21 maja 2014 r. w sprawie równości płci w sporcie (2014/C 183/09), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52014XG0614(09)&from=EN.
Special Eurobarometer 472, Report, Sport and physical activity, Grudzień 2017, https://ec.europa.eu/ commfrontoffice/publicopinion/index.cfm/ResultDoc/download/DocumentKy/82432.
Strategia Rady Europy na rzecz równości płci 2018-2023, https://rm.coe.int/gender-equality-strategy-2018-2023-pl/168097fa52. | pl_PL |