Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18683
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuc, Izabela-
dc.date.accessioned2021-01-29T11:00:01Z-
dc.date.available2021-01-29T11:00:01Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citation"Białostockie Archiwum Językowe" Nr 13 (2013), s. 187-202pl_PL
dc.identifier.issn1641-6961-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18683-
dc.description.abstractThe article discusses the problem of place, role, meaning and functions of proper names in post-modern advertising texts. The description and analysis proposed herein concern anthroponyms and geonyms. The presentation of the material for analysis, taken from the mass media in the years from 2010–2013, was divided into three thematic groups: 1) authentic anthroponyms in the advertising text; 2) non-authentic anthroponyms (artificial names invented by copywriters) as a persuasive advertising component; 3) geonyms in the consumerist communications space. The issues discussed have been divided into problem categories in order to present the material for analysis more clearly, and to highlight the complexity of this process. The problematic aspects have been described within the context of post-modern changes in the identity of language and communication.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectproper namespl_PL
dc.subjectpost-modernpl_PL
dc.titleNazwy własne w ponowoczesnych tekstach reklamowychpl_PL
dc.title.alternativeProper names in post-modern advertising textspl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Nazwy_wlasne_w_ponowoczesnych_tekstach.pdf336,65 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons