http://hdl.handle.net/20.500.12128/18699
Tytuł: | Psychologiczne uwarunkowania zachowań uczniów niestosujących przemocy w sytuacjach szkolnych |
Tytuł równoległy: | The psychological determinants of socially accepted forms of behaviour among teenagers in school situations |
Autor: | Leśniak, Barbara |
Słowa kluczowe: | personality; adolescence; self-control |
Data wydania: | 2015 |
Źródło: | "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie", Z. 85, 2015, s. 287-299 |
Abstrakt: | The personality determinants of socially accepted forms of behaviour among teenagers is the subject of my research. In my research I focused on psychological profiles of students who comply with commonly accepted norms. The research was conducted in middle schools. The study involved 91 pupils. Thanks to the cluster analysis it was possible to indicate three groups of students who do not use violence among their schoolmates. I distinguished three different types of regulation of behavior without any violence. To sum up: pupils who do not use violence in school situations are not a homogenous group. They are three different mechanics of self-control. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18699 |
ISSN: | 1641-3466 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Lesniak_Psychologiczne_uwarunkowania.pdf | 472,7 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons