Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18699
Tytuł: Psychologiczne uwarunkowania zachowań uczniów niestosujących przemocy w sytuacjach szkolnych
Tytuł równoległy: The psychological determinants of socially accepted forms of behaviour among teenagers in school situations
Autor: Leśniak, Barbara
Słowa kluczowe: personality; adolescence; self-control
Data wydania: 2015
Źródło: "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie", Z. 85, 2015, s. 287-299
Abstrakt: The personality determinants of socially accepted forms of behaviour among teenagers is the subject of my research. In my research I focused on psychological profiles of students who comply with commonly accepted norms. The research was conducted in middle schools. The study involved 91 pupils. Thanks to the cluster analysis it was possible to indicate three groups of students who do not use violence among their schoolmates. I distinguished three different types of regulation of behavior without any violence. To sum up: pupils who do not use violence in school situations are not a homogenous group. They are three different mechanics of self-control.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18699
ISSN: 1641-3466
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lesniak_Psychologiczne_uwarunkowania.pdf472,7 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons