Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1880
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzewczyk, Leszek-
dc.date.accessioned2018-03-29T11:24:15Z-
dc.date.available2018-03-29T11:24:15Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citation"Logopedia Silesiana" T. 1. (2012), s. 82-89pl_PL
dc.identifier.issn2300-5246-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1880-
dc.description.abstractCharacteristics of the preaching of the Church lies in a clearly specified content, quite different from other public speeches, which is the Word of God. This form of preaching, in terms of the content being the Word of God, and in terms of the form being the word of man, can be described as the word of God in the word of man. Therefore efficiency of the Word of God depends in a sense on its human and linguistic sense. A preacher’s word spoken from behind a pulpit should be very powerful. A correct emission is necessary for a beautiful liturgy, but also for a didactic work and preaching. The article, referring to the theory of preaching, point at the importance of a speech therapy in future preachers’ training.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecthomilypl_PL
dc.subjectsermonpl_PL
dc.subjectpreacherpl_PL
dc.subjectspeech therapypl_PL
dc.subjectterapia logopedycznapl_PL
dc.subjectkazaniepl_PL
dc.subjectkaznodziejapl_PL
dc.subjecthomiliapl_PL
dc.titleZnaczenie terapii logopedycznej w kształceniu kaznodziejówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalLogopedia Silesianapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szewczyk_Znaczenie_terapii_logopedycznej_w_ksztalceniu_kaznodziejow.pdf287,53 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons