DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Twardzik, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T11:45:35Z | - |
dc.date.available | 2021-02-09T11:45:35Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Międzykulturowa" (2016), nr 5, s. 199-216 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18924 | - |
dc.description.abstract | W artykule wskazuję na potrzebę uwrażliwiania kulturowego dzieci,
jako ważnego aspektu socjalizacji i wychowania oraz ukazuję rolę nauczyciela
w tym procesie. W odwołaniu do J. Nikitorowicza koncepcji uwrażliwiania kulturowego
oraz A. Bandury teorii społecznego uczenia się przedstawiam wyniki
badań własnych przeprowadzonych wśród dzieci w wieku przedszkolnym oraz
nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. W opracowaniu
podejmuję także próbę odpowiedzi na pytanie, dlaczego warto uwrażliwiać
dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym na różnice kulturowe
występujące pomiędzy ludźmi oraz sygnalizuję korzyści, jakie wynikają z takich
działań edukacyjnych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | dziecko | pl_PL |
dc.subject | uwrażliwianie kulturowe | pl_PL |
dc.subject | wielokulturowość | pl_PL |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl_PL |
dc.title | Uwrażliwianie kulturowe dzieci w praktyce edukacyjnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|