Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/19009
Tytuł: | Edukacja międzykulturowa w perspektywie personalistycznej – pedagogiczne idee i poszukiwania Katarzyny Olbrycht |
Autor: | Misik, Maria |
Słowa kluczowe: | osoba; personalizm; pedagogika kultury; edukacja międzykulturowa; wielokulturowość; Katarzyna Olbrycht |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Edukacja Międzykulturowa" (2020), nr 2, s. 215-232 |
Abstrakt: | W artykule analizuję pedagogiczne idee Katarzyny Olbrycht dotyczące edukacji międzykulturowej rozpatrywanej w perspektywie personalistycznej. Przybliżam Jej wkład w rozwój polskiej pedagogiki międzykulturowej. Analizuję wypracowywane i promowane przez K. Olbrycht personalistyczne principia edukacji międzykulturowej oraz przeprowadzoną przez nią krytykę błędów w podejściu do złożonej kwestii wielokulturowości. Na podstawie tekstów K. Olbrycht na zakończenie przedstawiam personalistyczny zbiór postulatów i zasad („dekalog”) edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego, który może inspirować dalszy rozwój pedagogiki międzykulturowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19009 |
DOI: | 10.15804/em.2020.02.11 |
ISSN: | 2299-4106 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons