Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19394
Tytuł: Komercyjne znaczenia leksemu sztuka na przykładzie wybranych tekstów reklam
Autor: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: lexeme art; advertisements; mass media; advertising texts
Data wydania: 2014
Źródło: Słowo. Studia Językoznawcze, Nr 5 (2014), s. 151-162
Abstrakt: The aim of the article is to describe the phenomenon, in which the lexeme art acquires a commercial meaning. The gathered body of advertisements broadcast and published in the mass media between 2010 and 2013 shows how the lexeme art corresponds semantically with other language units, thus creating unconventional combinations, and what they, according to the senders, mean (what role was ascribed to them), and also how they influence the consumerist behaviour of the receivers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19394
ISSN: 2082-6931
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Komercyjne_znaczenia_leksemu.pdf903,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons