Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19481
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorEcler-Nocoń, Beata-
dc.date.accessioned2021-03-12T10:29:41Z-
dc.date.available2021-03-12T10:29:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Studia Edukacyjne" 2017, nr 46, s. 285-296pl_PL
dc.identifier.issn1233-6688-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/19481-
dc.description.abstractThis study analyzes the usefulness of the theory of participation as put forth by Karol Wojtyła. The author describes two dimensions of participation in the community: the first “me” “others” and the second: “us”. The article shows the constructive mechanisms of community development such as dialogue, solidarity and opposition and the patterns which impede development of communities and men, such as conformism and alienation. In the conclusions, the author postulates implementing Karol Wojtyła’s theory of participation in education.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjecteducationpl_PL
dc.subjectparticipationpl_PL
dc.titleWokół kategorii uczestnictwa : rozważania w perspektywie myśli społecznej Karola Wojtyłypl_PL
dc.title.alternativeAround the Category of “Participation” - Considerations in the Perspective of the Social Philosophy of Karol Wojtyłapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ecler-Nocon_Wokol_kategorii_uczestnictwa.pdf804,78 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons