Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19572
Tytuł: Pojęcie "zdolność" w narracji studentów angielskich i polskich : ujęcie kognitywne
Tytuł równoległy: The Concept of ‘Giftedness’ in English and Polish Students’ Narratives. A Cognitive Approach
Autor: Gierczyk, Marcin
Słowa kluczowe: giftedness; linguistic image of the world; creativity; intelligence
Data wydania: 2017
Źródło: "Studia Edukacyjne" Nr 45 (2017), s. 211-226
Abstrakt: The purpose of this publication is to show how students from Poland and England define and understand the concept of ‘giftedness’. The analyses result from the author’s research conducted over the years 2013-2016. In the interviews, the students presented their own associations with the matter. Materials collected from 30 respondents, including 15 students from Śląski University and from a Lublin University and 15 students from Oxford University, showed that the concept of ‘giftedness’ is understood by Polish students identically to English students. ‘Giftedness’ was defined by a series of connotations: ‘creativity’, ‘talent’, ‘ability to do something’, ‘predisposition’, and ‘organization of thinking’.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19572
DOI: 10.14746/se.2017.45.14
ISSN: 1233-6688
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gierczyk_Pojecie_zdolnosc_w-narracji.pdf557,46 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons