Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19655
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNoszczyk-Bernasiewicz, Monika-
dc.date.accessioned2021-03-24T12:12:51Z-
dc.date.available2021-03-24T12:12:51Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citation"Studia Edukacyjne" Nr 51 (2018), s. 83- 97pl_PL
dc.identifier.issn1233-6688-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/19655-
dc.description.abstractThe article contains an in-depth qualitative analysis of 60 biographies of juvenile offenders in terms of the institutional (in)effectiveness of counteracting crime in the period before being placed in a closed facility. The analysis of the data shows that placement in a correctional facility is preceded by the application of many educational measures from supervision order to the decision to place a minor in an educational facility. Based on the collected data, it is possible to find a bad way of exercising parental care over the delinquents, and especially the ineffectiveness of the reactions undertaken by state institutions - remedial actions – including the family court.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectjuvenile delinquencypl_PL
dc.subjectanti-social behaviorpl_PL
dc.subjectinstitutional carepl_PL
dc.subjectsocial reactionpl_PL
dc.title(Nie)skuteczność instytucjonalnego wsparcia udzielanego osobom wykolejającym się w trajektorii ich przestępczej karierypl_PL
dc.title.alternative(In)Effectiveness of Institutional Support Provided to Children and Youth Displaying Anti-Social Behaviour Over the Life Coursepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.14746/se.2018.51.5-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Noszczyk-Bernasiewicz_(Nie)skutecznosc_instytucjonalnego_wsparcia_udzielanego_osobom.pdf563,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons