Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19661
Tytuł: "Podobnie niedostosowani, a mimo to różni" : polaryzacje samooceny w grupie wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i Socjoterapeutycznych
Tytuł równoległy: “Similarly Ill-adjusted yet Different”. Polarizations of Self-assessment in a Group of Young Persons in Educational Youth and Social Therapy Centers
Autor: Wysocka, Ewa
Ostafińska-Molik, Barbara
Słowa kluczowe: self-assessment; social maladjustment
Data wydania: 2016
Źródło: "Studia Edukacyjne" (Nr 39 (2016), s. 307-329
Abstrakt: The article analyses the level and aspects of self-assessment (general non-specific self-assessment, global specific, partial non-specific self-assessment: physical, cognitive and intellectual, characterological, social and moral) of socially maladjusted individuals, with the use of the k-means clustering, a method of clustering most often used in the taxonomic practice. During the analysis three clusters of self-assessment were identified, defined initially as: negative “reflected I” (“I am the worst”), positive “defensive I” (“I am the best”) and “undefined, shaky I” (“Who am I”), differing as to level and inner ordering of individual self-assessment type. A description was made of the three identified clusters and an initial interpretation of the mechanisms of development of the individual types of the “I image”, indicating practical uses of the method applied for designing re-socializing activities used with respect to the groups identified.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19661
DOI: 10.14746/se.2016.38.18
ISSN: 1233-6688
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wysocka_Podobnie_niedostosowani_a_mimo_to_rozni.pdf613,67 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons