http://hdl.handle.net/20.500.12128/19743
Tytuł: | Neurobiologiczne uwarunkowania uczenia się : wybrane zagadnienia |
Autor: | Oelszlaeger-Kosturek, Beata |
Słowa kluczowe: | czynnościowa struktura mózgu; optymalizacja procesu nauczania i uczenia się; neurobiologiczne uwarunkowania uczenia się |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Prima Educatione" Vol. 4 (2020), s. 59-71 |
Abstrakt: | W artykule opisano proces uczenia się opartego na przetwarzaniu informacji. W tym celu nawiązano do reprezentatywnych ujęć z zakresu medycyny, neurologii, biologii, psychologii, filozofii i lingwistyki. Tekst ma charakter interdyscyplinarny, wychodzi naprzeciw poszukiwaniom w zakresie nauk społecznych, w tym pedagogiki i dydaktyki. Omówione zagadnienia, związane z czynnościową strukturą mózgu, mogą stanowić przyczynek do refleksji studentów pedagogiki i przyszłych nauczycieli nad optymalizacją procesu nauczania i uczenia się w stosunku do każdego ucznia traktowanego jako niepowtarzalna jednostka mająca swoje potrzeby, zainteresowania i oczywiście określony stan zdrowia. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19743 |
DOI: | 10.17951/pe.2020.4.59-71 |
ISSN: | 2544-2317 2657-3229 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Oelszlaeger-Kosturek_Neurobiologiczne_uwarunkowania_uczenia_sie.pdf | 741,81 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons