Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19743
Tytuł: Neurobiologiczne uwarunkowania uczenia się : wybrane zagadnienia
Autor: Oelszlaeger-Kosturek, Beata
Słowa kluczowe: czynnościowa struktura mózgu; optymalizacja procesu nauczania i uczenia się; neurobiologiczne uwarunkowania uczenia się
Data wydania: 2020
Źródło: "Prima Educatione" Vol. 4 (2020), s. 59-71
Abstrakt: W artykule opisano proces uczenia się opartego na przetwarzaniu informacji. W tym celu nawiązano do reprezentatywnych ujęć z zakresu medycyny, neurologii, biologii, psychologii, filozofii i lingwistyki. Tekst ma charakter interdyscyplinarny, wychodzi naprzeciw poszukiwaniom w zakresie nauk społecznych, w tym pedagogiki i dydaktyki. Omówione zagadnienia, związane z czynnościową strukturą mózgu, mogą stanowić przyczynek do refleksji studentów pedagogiki i przyszłych nauczycieli nad optymalizacją procesu nauczania i uczenia się w stosunku do każdego ucznia traktowanego jako niepowtarzalna jednostka mająca swoje potrzeby, zainteresowania i oczywiście określony stan zdrowia.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19743
DOI: 10.17951/pe.2020.4.59-71
ISSN: 2544-2317
2657-3229
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Oelszlaeger-Kosturek_Neurobiologiczne_uwarunkowania_uczenia_sie.pdf741,81 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons