Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19990
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKarciarz, Magdalena-
dc.contributor.authorWróbel, Joanna-
dc.date.accessioned2021-04-19T06:01:32Z-
dc.date.available2021-04-19T06:01:32Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Nowa Biblioteka", (2019), nr 3, s. 43-56pl_PL
dc.identifier.issn2451-2575-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/19990-
dc.description.abstractFree access to education – as per Open Access movement – is based on the fact that a user can reach data at any place, any time, and by using various sources. This rule agrees with business model 4A about accessing organization database, and it implies the necessity of designing web pages helping their users accessing a source of information conveniently. A role of this article is to discuss the 4A Rule and its influence on using the information, retaining users, as well as reviewing performance of chosen Open Access service. Using Lighthouse as a tool allows pointing out any errors on the web page’s performance and its quality. This article is enriched by literature about creating web pages, as well as by writer’s comments based on author’s experience.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectLighthousepl_PL
dc.subjectSerwis Open Accesspl_PL
dc.subjectUżyteczność stron WWWpl_PL
dc.subject4A Rulepl_PL
dc.subjectOpen Accesspl_PL
dc.subjectUsabilitypl_PL
dc.subjectWeb designpl_PL
dc.titleAnaliza użyteczności wybranych polskich serwisów internetowych z zakresu Open Access za pomocą narzędzia Lighthousepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/NB.2019.34.03-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Karciarz_Wrobel_analiza_uzytecznosci_wybranych.pdf2,1 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons