Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19996
Tytuł: Ewolucja podręcznika do muzyki dla uczniów I-III szkoły podstawowej (1946-1999)
Autor: Kisiel, Mirosław
Słowa kluczowe: muzyka; nauczanie
Data wydania: 2002
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 293-304
Abstrakt: Podręcznik należy do konwencjonalnych środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu. Jest on jednym z podstawowych narządzi pracy nauczyciela i ucznia. Podręcznik dostarcza dzieciom określonych bodźców sensorycznych, oddziałuje na wzrok, ułatwia im bezpośrednie i pośrednie poznawanie zagadnień1. Standardowy podręcznik szkolny przedstawia w odpowiednim układzie treści, wiedzę, sprawności, które uczeń ma zdobyć w toku pracy nad tym przedmiotem, a jednocześnie zawiera zestaw zadań, ćwiczeń umożliwiających wypracowanie sprawności oraz zestawy wyników ułatwiających kontrolę opanowania materiału2. Podręcznik do „muzyki” w klasach szkoły podstawowej stanowi niezbędną pomoc zawierając repertuar pieśniarski i instrumentalny utworów uczonych na lekcji. Zamieszczony w nim zapis nutowy traktowany jest jako materiał w nauce czytania nut głosem i na instrumencie muzycznym (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19996
ISSN: 1426-9899
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_Ewolucja_podrecznika_do_muzyki.pdf645,7 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons