Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19999
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKisiel, Mirosław-
dc.date.accessioned2021-04-19T09:46:49Z-
dc.date.available2021-04-19T09:46:49Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citation"Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 282- 293pl_PL
dc.identifier.issn1426-9899-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/19999-
dc.description.abstractDziecko w okresie kształcenia wczesnoszkolnego czuje wewnętrzną potrzebę śpiewania i recytacji. Często spontanicznie intonuje zasłyszane lub stworzone przez siebie melodie, rytmizuje bezwiednie teksty. Recytowanie rytmiczne tekstów, przysłów i wyliczanek dziecięcych jest dla niego formą łatwą i atrakcyjną. Piosenka w tego typu działaniach jest najprostszym a zarazem najbliższym dziecku utworem muzycznym, który jest ono w stanie zrozumieć, przeżyć, przyswoić i odtworzyć. Ten typ materiału muzycznego, który stanowi źródło przeżyć emocjonalnych dzieci, może wpłynąć na kształtowanie się smaku artystycznego, przyczynić się do rozwoju zamiłowań muzycznych (E. Lipska, M. Przychodzińska, 1991). Śpiew i rytmiczna recytacja są także podstawą rozwoju wrażliwości słuchu w różnych jego przejawach: wysokości dźwięku, czasu trwania, dynamiki, tempa i artykulacji (...)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmuzykapl_PL
dc.subjectnauczaniepl_PL
dc.titleŚpiewające klasy w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_Spiewajace_klasy_w_zintegrowanym.pdf571,33 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons