DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kosek-Nita, Bogumiła | - |
dc.contributor.author | Nawrot, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-19T09:49:47Z | - |
dc.date.available | 2021-04-19T09:49:47Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 346-360 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20001 | - |
dc.description.abstract | Jednym z istotnych współczesnych problemów w procesie opieki i wychowania dzieci jest przemoc występująca w różnych środowiskach: w rodzinie, szkole, placówkach wychowawczych. Wśród czynników wywołujących potencjalne zachowanie agresywne wymienia się: m. in. „traumatyżujący dziecięcąpsychikę wpływ różnych form przemocy obserwowanych w życiu rodzinnym, telewizji, filmach video” .1 potocznie przemoc jest rozumiana jako siła przezwyciężająca jakąś siłę, fizyczna przewaga wykorzystywana do czynów bezprawnych dokonywanych na kimś, narzucana bezprawnie władza, panowanie; czyny bezprawne dokonywane z użyciem fizycznego przymusu, gwałt.2 (...) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dzieci | pl_PL |
dc.subject | przemoc | pl_PL |
dc.title | Przemoc w szkole w relacjach nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|