DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Giglok, Marta | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-20T11:23:05Z | - |
dc.date.available | 2021-04-20T11:23:05Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | "Studia Pastoralne" (2010), Nr 6, s. 235-240 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1734-4433 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20029 | - |
dc.description.abstract | "Malarstwo ikonowe, choć tradycyjnie łączone z Kościołem prawosławnym,
jest dziedzictwem całego chrześcijaństwa. Początków ikony możemy doszukiwać
się zarówno w najstarszych figuratywnych przedstawieniach chrześcijańskich
(wystarczy wspomnieć tu chociażby „malarstwo” katakumbowe), jak i świeckich,
takich jak realistyczne malarstwo Cesarstwa Rzymskiego czy portrety trumienne
z egipskiego Fajum1. O wielkiej popularności i ważności ikony dla starożytnego
chrześcijaństwa świadczy przede wszystkim fakt ogromnych sporów, a nierzadko
i walk, których powodem był właśnie kult ikon. Dopiero II Sobór Nicejski (787),
jaki się odbył się przed Wielką Schizmą, zakończył okres ikonoklazmu i uroczyście
uprawomocnił kult ikony w życiu chrześcijan." [...] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | malarstwo ikonowe | pl_PL |
dc.subject | teologia ikony | pl_PL |
dc.subject | Paul Evdokimov | pl_PL |
dc.title | Kilka uwag o teologii ikony "Chrystusa Wielkiego Kapłana" w świetle pneumatologiczno-sakramentalnej koncepcji ikony Paula Evdokimova | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|