Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20029
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGiglok, Marta-
dc.date.accessioned2021-04-20T11:23:05Z-
dc.date.available2021-04-20T11:23:05Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citation"Studia Pastoralne" (2010), Nr 6, s. 235-240pl_PL
dc.identifier.issn1734-4433-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/20029-
dc.description.abstract"Malarstwo ikonowe, choć tradycyjnie łączone z Kościołem prawosławnym, jest dziedzictwem całego chrześcijaństwa. Początków ikony możemy doszukiwać się zarówno w najstarszych figuratywnych przedstawieniach chrześcijańskich (wystarczy wspomnieć tu chociażby „malarstwo” katakumbowe), jak i świeckich, takich jak realistyczne malarstwo Cesarstwa Rzymskiego czy portrety trumienne z egipskiego Fajum1. O wielkiej popularności i ważności ikony dla starożytnego chrześcijaństwa świadczy przede wszystkim fakt ogromnych sporów, a nierzadko i walk, których powodem był właśnie kult ikon. Dopiero II Sobór Nicejski (787), jaki się odbył się przed Wielką Schizmą, zakończył okres ikonoklazmu i uroczyście uprawomocnił kult ikony w życiu chrześcijan." [...] (fragm.)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmalarstwo ikonowepl_PL
dc.subjectteologia ikonypl_PL
dc.subjectPaul Evdokimovpl_PL
dc.titleKilka uwag o teologii ikony "Chrystusa Wielkiego Kapłana" w świetle pneumatologiczno-sakramentalnej koncepcji ikony Paula Evdokimovapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Giglok_kilka_uwag_o_teologii_ikony.pdf487,72 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons