Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20332
Tytuł: Na drodze ku zbliżeniu większości i mniejszości – szkoły z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej
Tytuł równoległy: On the way to closer contact between the majority and the minority – schools with Polish as the teaching language in Belarus, Ukraine and the Czech Republic
Autor: Grabowska, Barbara
Słowa kluczowe: Polish national minority in Belarus, Ukraine and the Czech Republic; Polish national minority; national schools
Data wydania: 2016
Źródło: "Studia Pedagogiczne (Kielce), T. 27, 2016, s. 47-59
Abstrakt: The issues explored in the presented study constitute a section of more extensive works on the feeling of identity among learners from schools with Polish as the teaching language in Belarus, Ukraine and the Czech Republic. What is focused here are the characteristics of the right of Polish national minorities in these countries to learn and to be educated in the language of their minority. Poles as a national minority are legally guarded in this field by appropriate documents. However, the way and level of their implementation is different, especially with regard to education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20332
ISSN: 1730-6795
2449-8971
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Grabowska_Na_drodze_ku_zblizeniu.pdf810,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons