Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20416
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRaszka, Renata-
dc.date.accessioned2021-06-21T12:22:52Z-
dc.date.available2021-06-21T12:22:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Problemy Wczesnej Edukacji" T. 50, Nr 3 (2020), s. 125-136pl_PL
dc.identifier.issn1734-1582-
dc.identifier.issn2451-2230-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/20416-
dc.description.abstractThis article is a report from qualitative research conducted by the text’s author. Third grade primary school pupils who took part in the study have expressed their view of money by completing twelve incomplete sentences about money. The aim of the study was to find children’s shared beliefs about money. In accordance with the instrumental and symbolic nature of money there appear to be two main groups of phrases ending incomplete sentences. Some of children’s statements refer to instrumental understanding of money, that is, they relate to its value in use and economic functions. Other statements are connected with the symbolic nature of money, showing its psychological and social functions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectdualistyczny charakter pieniądzapl_PL
dc.subjectpojęcie „pieniądz”pl_PL
dc.subjectwiedza potocznapl_PL
dc.subjectuczniowie III klasy szkoły podstawowejpl_PL
dc.titleDziecko w środowisku pieniądza: przekonania podzielane przez dzieci w wieku 8-9 latpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.26881/pwe.2020.50.10-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Raszka_Dziecko_w_srodowisku_pieniadza_przekonania_podzielane_przez.pdf461,32 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons