Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20471
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRuman, Natalia Maria-
dc.date.accessioned2021-06-24T11:43:06Z-
dc.date.available2021-06-24T11:43:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Media i Społeczeństwo" Nr 13 (2020), s. 259-277pl_PL
dc.identifier.issn2083-5701-
dc.identifier.issn2545-2568-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/20471-
dc.description.abstractGłówną kwestią poruszoną w tekście jest zagadnienie zastosowania – w kontekście innowacji pedagogicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju – technologii informacyjnej w sposób wielowarstwowy, która zmusza do rozważań intelektualnych i etycznych. Do kompetencji należących do wyobraźni technologii informacyjnej niewątpliwie należą umiejętności takie jak: przewidywanie technologiczno-internetowych skutków podejmowanych działań oraz – w oparciu o ideę tzw. myślenia komputacyjnego – projektowanie działań zgodnie z wymogami wiedzy technologicznej. W artykule została podjęta problematyka edukacji dla zrównoważonego rozwoju, która nie jest tożsama z edukacją ekologiczną, a obejmuje także prawa człowieka, rozwiązywanie konfliktów, gospodarkę, kulturę i sztukę. Egzemplifikacją wzajemnego przenikania się duchowości (religii) i światopoglądu ekologicznego będzie działalność powstałego na początku XXI wieku w Austrii Ruchu PILGRIM. W publikacji ukazane zostały innowacyjne metody aktywności na rzecz zrównoważonego rozwoju w środowisku szkolnym polskim i austriackim.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectkompetencje cyfrowepl_PL
dc.subjectzrównoważony rozwój w edukacjipl_PL
dc.subjectruch PILGRIMpl_PL
dc.subjectmyślenie komputacyjnepl_PL
dc.titleZrównoważony rozwój w edukacji w dobie rozwoju technologii : kompetencje nauczycieli edukacji medialnej w szkołach polskich i austriackichpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ruman_Zrownowazony_rozwoj_w_edukacji_w_dobie_rozwoju_technologii.pdf689,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons