Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20648
Tytuł: Methodischer Ansatz zur Simulation wissenschaftlichen Schreibens im Fremdsprachenstudium: Vorgehensweise und Probleme bei Vermittlung und Erwerb wissenschaftlicher Textprozeduren
Tytuł równoległy: Simulating academic writing: Didactic assumptions and problems in teaching and following academic text procedures
Autor: Iluk, Jan
Słowa kluczowe: methodology of teaching writing; academic writing; process-oriented approach; text procedures; title functions; universitäres Schreiben; Schreibmethodik; Prozessorientierung; Textprozeduren; Titelfunktionen
Data wydania: 2021
Źródło: "Glottodidactica" T. 48, Nr. 1 (2021), s. 27-44
Abstrakt: The preparation of a written diploma work is often a prerequisite for completion of one’s academic studies. The requirements that it must comply with, require targeted and systematic instruction in developing academic writing skills. This article introduces the concept of academic writing and effects of developing it, based on the simulation of the editing processes of a scholarly text
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20648
DOI: 10.14746/gl.2021.48.1.02
ISSN: 0072-4769
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Iluk_Methodischer_Ansatz_zur_Simulation_wissenschaftlichen_Schreibens_im_Fremdsprachenstudium.pdf555,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons