Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20699
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWysocka, Ewa-
dc.date.accessioned2021-07-19T10:09:08Z-
dc.date.available2021-07-19T10:09:08Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.isbn978‑83‑226‑3486-8-
dc.identifier.isbn978‑83‑226‑3487-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/20699-
dc.description.abstractThe present publication constitutes a theoretical, methodological and practical suggestion of an approach to resocializing diagnosis in a positive perspective. Departing from the theoretical tenets of positive diagnosis in resocialization and the established model of methodological cognition of a socially maladjusted individual, the author suggests a particular diagnostic workshop, possible to be employed in positive resocialization (creative, based on a salutogenetic model). This forms a basis for projecting resocializaing activities, which directly and primarily refer to the individual’s potential (creative resocialization; creative actions), and only additionally to its developmental deficits (resocialization in the traditional, pathogenetic perspective; corrective actions.) [fragm. tekstu]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectdiagnoza pedagogicznapl_PL
dc.subjectpedagogika resocjalizacyjnapl_PL
dc.subjectdiagnoza pozytywnapl_PL
dc.titleDiagnoza pozytywna w resocjalizacji : warsztat diagnostyczny pedagoga praktykapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wysocka_Diagnoza_pozytywna_w_resocjalizacji_warsztat_diagnostyczny_pedagoga_praktyka.pdf12,61 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons