Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20855
Tytuł: Rola muzyki w stymulowaniu sprawności fizycznej uczniów klas I-III szkoły podstawowej
Autor: Trzcionka-Wieczorek, Anna
Słowa kluczowe: music; music education; early school education; physical fitness of children
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: U. Szuścik, R. Raszka (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T.2, Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce" (s. 118-127). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Music is a  very important part of humans’ life. Children are interested in music in each pe‑ riods of their life. They are prepared to take part in plays with music. That kind of activity is very important, because it stimulates not only their musical skills, personality but also physical fitness. The results of empirical research indicate that today the physical fitness of young people is low. Be‑ cause of it children have bad posture and other problems with health. This article demonstrates that teachers should inspire plays with music at school every day. It is important, because movement connected with music is both attractive and important for physical fitness, also for health of early school ‑age children. Moreover, it can be helpful in a prevention, correction of bad posture and pro‑ motion healthy life style amongst pupils.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20855
ISBN: 978-83-226-3339-7
978‑83‑226‑3340‑3
ISSN: 0208‑6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Trzcionka_Wieczorek_Rola_muzyki_w_stymulowaniu_sprawnosci.pdf378,75 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons