Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20859
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRaszka, Renata-
dc.date.accessioned2021-07-26T06:08:36Z-
dc.date.available2021-07-26T06:08:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationU. Szuścik, R. Raszka (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T.2, Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce" (s. 187-200). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-3339-7-
dc.identifier.isbn978‑83‑226‑3340‑3-
dc.identifier.issn0208‑6336-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/20859-
dc.description.abstractThe article contains reflections on not an easy task that parents and teachers face, that is eco‑ nomic education of children. Parents play a leading and responsible role in financial education of their children. The family is the first and basic environment in which the child gains experiences connected with understanding the value of money. The child’s personal experiences play a very im‑ portant role in the development of operational reasoning in terms of understanding the value of money, and what follows, in success in solving mathematical tasks based on money calculations. Moreover, they  contribute to increasing the child’s resourcefulness and self ‑reliance in managing their own money.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectmoney,pl_PL
dc.subjectinancial educationpl_PL
dc.subjectchildrenpl_PL
dc.titleEdukacja finansowa w domu i w szkolepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Raszka_Edukacja_finansowa_w_domu_i_w_szkole.pdf322,07 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons