Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20860
Tytuł: Wartościowanie języka i tekstów kultury : konteksty edukacyjne
Autor: Łuc, Izabela
Bortliczek, Małgorzata
Słowa kluczowe: passing judgment; cultural text; education
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: U. Szuścik, R. Raszka, A. Trzcionka-Wieczorek (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 3, Współdziałanie rodziców - dziecka - nauczyciela" (s. 86-101). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The paper focuses on stylistic features of advertising texts. The analysis includes advertisements that in their iconic and/or verbal sphere refer to the broadly defined culture, and especially to its Europe-an heritage. Colloquial language (and/or socio -dialects) is the source of the expressive lexis. In turn, artistic masterpieces (above all, the paintings of the popular masters) are the source of the iconic inspiration. Both types of sources are rooted deeply in audience’s consciousness, and they both form a derivative ground for the persuasive purposes, which are paramount in the language of advertise-ments. In our opinion, a young consumer should be prepared and trained in the interpretation of advertisements during school education, so that he or she can decide responsibly about shopping in adulthood.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20860
ISBN: 978-83-226-3341-0
978-83-226-3342-7
ISSN: 0208‑6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Wartosciowanie_jezyka_i tekstow_kultury.pdf347,2 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons