Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/21140
Tytuł: | Developing motivation among Polish learners raised in dysfunctional families |
Tytuł równoległy: | Budowanie motywacji wśród polskich uczniów wychowywanych w rodzinach dysfunkcyjnych |
Autor: | Idziaszek, Dariusz |
Słowa kluczowe: | motywacja; rodzina dysfunkcyjna; nastolatki; alkoholizm; przemoc domowa; uzależnienie od narkotyków |
Data wydania: | 2020 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
Źródło: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), „Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym : perspektywa nauczyciela i ucznia” (S. 120-132). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
Abstrakt: | Niniejszy artykuł dotyczy kwestii budowania motywacji do nauki języka obcego wśród polskich nastolatków wychowanych w rodzinach dysfunkcyjnych, w których można zaobserwować m.in. alkoholizm, przemoc domową czy przyjmowanie narkotyków. W pierwszej części tekstu opisano teoretyczne aspekty pojęcia motywacji wraz z badaniami
przeprowadzonymi w tej dziedzinie, natomiast drugą część poświęcono szczegółowemu opisowi badania przeprowadzonego wśród polskich uczniów wychowywanych w rodzinach dysfunkcyjnych i ich nauczycieli. Ponadto w artykule przedstawiono różnorodne techniki budowania motywacji wraz z opisem ich efektywności w pracy z uczniami wychowanymi w rodzinie dysfunkcyjnej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21140 |
ISBN: | 978-83-226-4005-0 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały
|