Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21140
Tytuł: Developing motivation among Polish learners raised in dysfunctional families
Tytuł równoległy: Budowanie motywacji wśród polskich uczniów wychowywanych w rodzinach dysfunkcyjnych
Autor: Idziaszek, Dariusz
Słowa kluczowe: motywacja; rodzina dysfunkcyjna; nastolatki; alkoholizm; przemoc domowa; uzależnienie od narkotyków
Data wydania: 2020
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Źródło: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), „Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym : perspektywa nauczyciela i ucznia” (S. 120-132). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstrakt: Niniejszy artykuł dotyczy kwestii budowania motywacji do nauki języka obcego wśród polskich nastolatków wychowanych w rodzinach dysfunkcyjnych, w których można zaobserwować m.in. alkoholizm, przemoc domową czy przyjmowanie narkotyków. W pierwszej części tekstu opisano teoretyczne aspekty pojęcia motywacji wraz z badaniami przeprowadzonymi w tej dziedzinie, natomiast drugą część poświęcono szczegółowemu opisowi badania przeprowadzonego wśród polskich uczniów wychowywanych w rodzinach dysfunkcyjnych i ich nauczycieli. Ponadto w artykule przedstawiono różnorodne techniki budowania motywacji wraz z opisem ich efektywności w pracy z uczniami wychowanymi w rodzinie dysfunkcyjnej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21140
ISBN: 978-83-226-4005-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Idziaszek_Developing_motivation_among.pdf928,67 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons