http://hdl.handle.net/20.500.12128/21385
Tytuł: | Nauczyciel i uczeń : teoria i praktyka odbioru oraz transmisji informacji w edukacji wczesnoszkolnej |
Autor: | Oelszlaeger-Kosturek, Beata |
Słowa kluczowe: | questions and statements of students; communication acts; activities and actions; information |
Data wydania: | 2018 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Badania nad językiem i komunikowaniem się dziecka w młodszym wieku szkolnym mają swoją bogatą tradycję. Podjęcie kolejnych eksploracji w tym zakresie było zatem dość trudnym przedsięwzięciem metodologicznym. Zdecydowałam się jednak na nie, osadzając problematykę badawczą na zagadnieniu samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów1 w klasach I–III. Pytania i stwierdzenia uczniów traktuję jako specyficzny przejaw ich uczestniczenia w procesie edukacyjnym, przy czym pod pojęciem „uczestniczenia” rozumiem możliwość rzeczywistego wpływu uczniów klas początkowych na kształt procesu edukacyjnego. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21385 |
ISBN: | 978-83-226-3288-8 978-83-226-3289-5 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Oelszlaeger_Kosturek_Nauczyciel_i_uczen_teoria_i_praktyka_odbioru_oraz_transmisji_informacji.pdf | 4,39 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons