DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Suchodolska, Jolanta | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T10:13:06Z | - |
dc.date.available | 2021-09-24T10:13:06Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | "Przegląd Pedagogiczny", 2018, nr 2, s. 310-318 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1897-6557 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21644 | - |
dc.description.abstract | W odpowiedzi na recenzję prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego pragnę odnieść się do kilku ważnych
aspektów teoretyczno-metodologicznych zawartych w monografii, których konstrukcja została przez
Recenzenta zakwestionowana. Monografia nosząca tytuł: Poczucie jakości życia młodych dorosłych na przykładzie studenckiej społeczności akademickiej zainspirowana została potrzebą diagnozy subiektywnego wymiaru doświadczanej przez studentów jakości życia, opisywanej w kontekście ich codziennej aktywności indywidualnej, społecznej, edukacyjnej i prozawodowej. Dlatego też poczucie jakości życia badanych odnoszę do wspomnianych kategorii opisu w przestrzeniach aktywności, w których realizują oni ważne zadania rozwojowe. Kategoria zadań rozwojowych – jako podstawowe kryterium diagnozy i opisu poczucia jakości życia – uwzględnia takie przestrzenie ich realizacji jak: przestrzeń relacji i bliskich związków, doświadczania siebie, edukacji, planowania przyszłości oraz doświadczanego wsparcia społecznego i edukacyjnego. Odwołanie się do zadań rozwojowych okresu wczesnej dorosłości wyraźnie porządkuje sposób mojego myślenia o doświadczanej przez badanych jakości życia. W tych oto przestrzeniach realizują się studiujący młodzi dorośli, doświadczają siebie i zadowolenia z własnej codzienności, dojrzewając do samodzielności życiowej i licznych wyborów, z którymi przyjdzie im się zmierzyć tuż po ukończeniu studiów [...]. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Poczucie jakości życia młodych dorosłych na przykładzie studenckiej społeczności akademickiej | pl_PL |
dc.subject | polemika | pl_PL |
dc.title | W odpowiedzi na recenzję Prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/other | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|