Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21655
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMalejka, Jagna-
dc.date.accessioned2021-09-24T13:17:46Z-
dc.date.available2021-09-24T13:17:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citation"Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N: Educatio Nova" (2021), Vol. 6, s. 467- 485pl_PL
dc.identifier.issn2543-9340-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/21655-
dc.description.abstractThe article presents issues related to intercultural teaching of Polish sociolinguistic and sociocultural customs in China. Efficient communication is guaranteed by mastering grammatical rules and vocabulary and requires knowledge of the culture of a given country. Papers on teaching Polish culture in Europe are the theoretical basis. The material was gathered by the author while she was teaching at Polish studies departments in China. Intercultural approach in teaching Polish linguistic-cultural behaviors in China demands other solutions than in the European cultural circle.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectPolish studies departments in Chinapl_PL
dc.subjectteaching Polish culturepl_PL
dc.subjectsocioculturalpl_PL
dc.subjectsociolinguisticpl_PL
dc.subjectinterculturalpl_PL
dc.subjectwydziały polonistyki w Chinachpl_PL
dc.subjectnauczanie kultury polskiejpl_PL
dc.subjectsocjokulturowypl_PL
dc.subjectsocjolingwistycznypl_PL
dc.subjectmiędzykulturowypl_PL
dc.titlePodejście międzykulturowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego w Chinachpl_PL
dc.title.alternativeThe Intercultural Approach in Teaching Polish as a Foreign Language in Chinapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.17951/en.2021.6.467-485-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Malejka_podejscie_miedzykulturowe_w_nauczaniu.pdf559,02 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons