Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21714
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOrzeł, Barbara-
dc.date.accessioned2021-10-05T10:06:34Z-
dc.date.available2021-10-05T10:06:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Anthropos?" (2019), nr 28, s. 79-88pl_PL
dc.identifier.issn1730-9549-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/21714-
dc.description.abstractIn the following article the author considers the meaning of the cathegories of exclusivity, fashion, trend and beauty in the face of fast fashion and consumption. The first part concentrates on the explanation of main concepts and the status of trend ("everything can be fashionable"), "the issue of buying". Afterwards the author analyses the idea of exclusivity and its further connections with aesthetics (considering the popularity of "ugly fashion"). In the light of these circumstances it will be necessary to reassess our picture of obsolescent exclusivity, it will be also important to appreciate the role of sustainable ways of "consuming" fashion.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectfashionpl_PL
dc.subjectexclusivitypl_PL
dc.subjectconsumptionpl_PL
dc.titleFast fashion - aktualizacja elitarności modypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Orzel_fast_fashion_aktualizacja_elitarnosci.pdf841,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons