Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21823
Tytuł: Inclusive education - a space for development of all students or a utopian vision?
Autor: Skotnicka, Beata
Słowa kluczowe: pedagogika; edukacja włączająca; przestrzeń edukacyjna; różnorodność; utopia; inclusive education; pedagogy; educational space; diversity
Data wydania: 2019
Źródło: "Przegląd Pedagogiczny" (2019), nr 1, s. 282-293
Abstrakt: Obecna polityka oświatowa dąży do promowania włączającego modelu kształcenia, który ma zapobiegać problemom wykluczenia społecznego i marginalizacji poprzez korzystanie z potencjału różnorodności. Ideą, która wpisuje się w kierunek zmian systemowych współczesnej polityki oświatowej, jest edukacja włączająca. Pomimo wieloletniej obecności w przestrzeni edukacyjnej koncepcja ta nie jest wolna od krytycznych uwag, dotyczących realnych możliwości realizacji jej założeń w codziennej praktyce edukacyjnej. Świetlana wizja szkoły dla wszystkich tworzy model trudny w praktycznej realizacji. W niniejszym artykule podjęto próbę ukazania potencjału edukacji włączającej z jednej strony jako przestrzeni zmian, z drugiej zaś jako utopijnej koncepcji trudnej do realizacji w jej obecnym kształcie, jednak ważnej społecznie i niezbędnej we współczesnej pedagogice specjalnej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21823
DOI: 10.34767/PP.2019.01.20
ISSN: 1897-6557
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Skotnicka_inclusive_education_a_space.pdf457,75 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons