Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/21823
Tytuł: | Inclusive education - a space for development of all students or a utopian vision? |
Autor: | Skotnicka, Beata |
Słowa kluczowe: | pedagogika; edukacja włączająca; przestrzeń edukacyjna; różnorodność; utopia; inclusive education; pedagogy; educational space; diversity |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | "Przegląd Pedagogiczny" (2019), nr 1, s. 282-293 |
Abstrakt: | Obecna polityka oświatowa dąży do promowania włączającego modelu kształcenia, który ma zapobiegać
problemom wykluczenia społecznego i marginalizacji poprzez korzystanie z potencjału różnorodności. Ideą,
która wpisuje się w kierunek zmian systemowych współczesnej polityki oświatowej, jest edukacja włączająca.
Pomimo wieloletniej obecności w przestrzeni edukacyjnej koncepcja ta nie jest wolna od krytycznych
uwag, dotyczących realnych możliwości realizacji jej założeń w codziennej praktyce edukacyjnej. Świetlana
wizja szkoły dla wszystkich tworzy model trudny w praktycznej realizacji. W niniejszym artykule podjęto
próbę ukazania potencjału edukacji włączającej z jednej strony jako przestrzeni zmian, z drugiej zaś jako
utopijnej koncepcji trudnej do realizacji w jej obecnym kształcie, jednak ważnej społecznie i niezbędnej we
współczesnej pedagogice specjalnej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21823 |
DOI: | 10.34767/PP.2019.01.20 |
ISSN: | 1897-6557 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|