Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/21917
Tytuł: | Konsekwencje kreowanych i rozpowszechnianych postaw, zachowań i wartości w środkach masowego przekazu |
Autor: | Pawlik, Grażyna |
Słowa kluczowe: | środki masowego przekazu; trendy kulturowe; społeczeństwo konsumpcyjne |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Katowice : Towarzystwo Inicjatyw Naukowych |
Źródło: | W. Kubik (red.), „Przemiany czasu” (S. 54-80). Katowice : Towarzystwo Inicjatyw Naukowych |
Abstrakt: | Pogoń za zainteresowaniem i rywalizacja o uwagę stały się jedną z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii. Ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Toczą o nie zagorzałe walki. Pieniądze i uwaga są odznaką prestiżu i sukcesu.
Ludzie poszukują coraz to nowych sposobów wzbudzania zainteresowania innych. Coraz bardziej ta tendencja pojawia się w naszej kulturze. Wszystko wskazuje na to, że uwaga, jaką się nas obdarza, jest dla nas symbolem największego uznania i największą nagrodą. Znane osoby stały się czymś w rodzaju wizerunków świętych, pogoń za uwagą zaczyna mieć znaczenie w najróżniejszych strefach naszego życia. Tendencję tę wspomaga nowy system mediów. Ceną jest rozprzestrzenianie się postaw i zachowań, które zaprzeczają człowieczeństwu, izolują nas od innych ludzi i zamieniają kontakty towarzyskie w ukrytą rywalizację o uznanie i szacunek [...]. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21917 |
ISBN: | 978-83-65247-02-5 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|