Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21917
Tytuł: Konsekwencje kreowanych i rozpowszechnianych postaw, zachowań i wartości w środkach masowego przekazu
Autor: Pawlik, Grażyna
Słowa kluczowe: środki masowego przekazu; trendy kulturowe; społeczeństwo konsumpcyjne
Data wydania: 2016
Wydawca: Katowice : Towarzystwo Inicjatyw Naukowych
Źródło: W. Kubik (red.), „Przemiany czasu” (S. 54-80). Katowice : Towarzystwo Inicjatyw Naukowych
Abstrakt: Pogoń za zainteresowaniem i rywalizacja o uwagę stały się jedną z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii. Ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Toczą o nie zagorzałe walki. Pieniądze i uwaga są odznaką prestiżu i sukcesu. Ludzie poszukują coraz to nowych sposobów wzbudzania zainteresowania innych. Coraz bardziej ta tendencja pojawia się w naszej kulturze. Wszystko wskazuje na to, że uwaga, jaką się nas obdarza, jest dla nas symbolem największego uznania i największą nagrodą. Znane osoby stały się czymś w rodzaju wizerunków świętych, pogoń za uwagą zaczyna mieć znaczenie w najróżniejszych strefach naszego życia. Tendencję tę wspomaga nowy system mediów. Ceną jest rozprzestrzenianie się postaw i zachowań, które zaprzeczają człowieczeństwu, izolują nas od innych ludzi i zamieniają kontakty towarzyskie w ukrytą rywalizację o uznanie i szacunek [...].
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21917
ISBN: 978-83-65247-02-5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pawlik_Konsekwencje_kreowanych.pdf1,07 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons