http://hdl.handle.net/20.500.12128/21933
Tytuł: | Uczenie się w kontekście social media |
Autor: | Madej-Ciupek, Aleksandra Łojan, Adam Wrona, Kamila |
Słowa kluczowe: | media społecznościowe; wyniki w nauce; samoocena; osobowość; studenci |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia-Psychologia" Vol. 33, No 2 (2020), s. 85-93 |
Abstrakt: | Obecnie procesy uczenia się i nauczania są utrudnione przez wiele dystraktorów, a jednym z istotniejszych jest stale rosnąca popularność internetu i mediów społecznościowych (np. Facebook, Instagram, Snapchat), która stawia dydaktykę przed nowymi wyzwaniami. Możliwość ciągłego pozostawania online niesie za sobą wiele korzyści, ale również przeszkód, z którymi należy się zmierzyć. Przedstawione w niniejszym artykule badanie miało na celu dokonanie analizy i opisanie zależności pomiędzy używaniem internetu (głównie portali społecznościowych) a wynikami w nauce, biorąc pod uwagę aspekt osobowości rozumianej zgodnie z Sześcioczynnikowym Modelem Osobowości HEXACO oraz samooceny studentów mierzonej Skalą Samooceny Rosenberga. Wykazano, że średnia ocen koreluje dodatnio z satysfakcją z uzyskanych w nauce wyników oraz z sumiennością. Badanie nie wykazało istotnych zależności pomiędzy uzyskaną średnią ocen a częstotliwością korzystania z internetu i samooceną. Wykazano ujemną korelację samooceny ze skłonnością do porównywania swoich wyników z innymi. W niniejszym artykule zaprezentowano także dalsze kierunki badań związane z omawianą problematyką oraz ograniczenia dotyczące niniejszej pracy. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21933 |
DOI: | 10.17951/j.2020.33.2.85-93 |
ISSN: | 0867-2040 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Lojan_Uczenie_sie_w_kontekscie_social_media.pdf | 484,99 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons