DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Turska, Elżbieta | - |
dc.contributor.author | Kałmuk, Aneta | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-25T07:08:56Z | - |
dc.date.available | 2022-01-25T07:08:56Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | Z. Spendel (Red.), “DIAPREZAMUS. Pakiet diagnostyczno-metodyczny wspierający proces orienatcji zawodowej dzieci i młodzieży. Inspiracje i założenia teoretyczne” (S. 33-69). Katowice: Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-61975-12-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22376 | - |
dc.description | Na podstawie udzielonych przez 60 ekspertów odpowiedzi możliwe stało się m.in. scharakteryzowanie 20 obszarów zawodowych wyróżnionych ze względu na najistotniejsze predyspozycje i kwalifikacje, których oczekuje się od kandydatów do pracy. Rezultaty badania odniesiono do wyróżnionych przez Dale’a Predigera wymiarów zadań zawodowych oraz trzech dodatkowo uwzględnionych w konstrukcji narzędzi skal – plastyczności, przedsiębiorczości oraz pracowitości. | pl_PL |
dc.description.abstract | W niniejszym opracowaniu przedstawiono charakterystyki obszarów zawodowych pozwalających na odniesienie do nich wyników uzyskiwanych przez uczniów badanych przy pomocy narzędzi diagnostycznych skonstruowanych w ramach projektu DIAPREZAMUS. Omawiając poszczególne obszary bazowano na wynikach badania przeprowadzonego na grupie praktyków zajmujących się zarządzaniem personelem, dzięki czemu zostały one poparte wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Badane obszary wyróżniono na podstawie wymiarów zadań zawodowych w koncepcji Dale`a Predigera. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Badania przeprowadzono w ramach projektu Diaprezamus finansowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice: Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.subject | Orientacje zawodowe | pl_PL |
dc.subject | koncepcja Predigera | pl_PL |
dc.subject | dopasowanie do zawodu | pl_PL |
dc.title | Orientacje zawodowe na zmieniającym się rynku pracy | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
dc.description.references | Bańka A. 2005, Jakość życia a jakość rozwoju. Społeczny kontekst płci, aktywności i rodziny, [w:] Bańka A. (red.) Psychologia jakości życia. Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań.
Bańka A. 2008, Otwartość na nowe formy doświadczania pracy i codzienności a procesy integracji osobowości. [w]: Gerlach R. (red.) Praca człowieka w XXI wieku. Konteksty – wyzwania – zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Czop G. –Śliwińska Kandydat idealny, czyli oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół technicznych, www.ck.agh.edu.pl/inne/kandydat_idealny. doc
Diec A. (2010). Człowiek wobec wyzwań współczesnego rynku pra cy. W: Lewicka D., Zbiegień-Maciąg L. (red.), Wyzwania dla współczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki. Kraków: Wydawnictwa
AGH, s. 609-629.
http://www.euroguidance.pl/publikacje/praca_z_klientem_doroslym.pdf
Kalina – Prasznic U. 2009, Wpływ globalizacji i integracji na zmiany rynku pracy, [w:] Noga M., Stawicka M.K. (red.) Rynek pracy w Polsce w dobie integracji europejskiej i globalizacji. CeDeWu.Pl, Warszawa.
Lanthaler W., i Zugmann J.,(2000), Akcja Ja. Nowy sposób myślenia o karierze, Twigger SA, Warszawa.
Woroniecka J., 1989: Zajęcia aktywizujące uczniów do samodzielnego wyboru zawodu. COM, Warszawa. | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|