Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22376
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTurska, Elżbieta-
dc.contributor.authorKałmuk, Aneta-
dc.date.accessioned2022-01-25T07:08:56Z-
dc.date.available2022-01-25T07:08:56Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationZ. Spendel (Red.), “DIAPREZAMUS. Pakiet diagnostyczno-metodyczny wspierający proces orienatcji zawodowej dzieci i młodzieży. Inspiracje i założenia teoretyczne” (S. 33-69). Katowice: Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61975-12-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22376-
dc.descriptionNa podstawie udzielonych przez 60 ekspertów odpowiedzi możliwe stało się m.in. scharakteryzowanie 20 obszarów zawodowych wyróżnionych ze względu na najistotniejsze predyspozycje i kwalifikacje, których oczekuje się od kandydatów do pracy. Rezultaty badania odniesiono do wyróżnionych przez Dale’a Predigera wymiarów zadań zawodowych oraz trzech dodatkowo uwzględnionych w konstrukcji narzędzi skal – plastyczności, przedsiębiorczości oraz pracowitości.pl_PL
dc.description.abstractW niniejszym opracowaniu przedstawiono charakterystyki obszarów zawodowych pozwalających na odniesienie do nich wyników uzyskiwanych przez uczniów badanych przy pomocy narzędzi diagnostycznych skonstruowanych w ramach projektu DIAPREZAMUS. Omawiając poszczególne obszary bazowano na wynikach badania przeprowadzonego na grupie praktyków zajmujących się zarządzaniem personelem, dzięki czemu zostały one poparte wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Badane obszary wyróżniono na podstawie wymiarów zadań zawodowych w koncepcji Dale`a Predigera.pl_PL
dc.description.sponsorshipBadania przeprowadzono w ramach projektu Diaprezamus finansowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzkipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice: Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.subjectOrientacje zawodowepl_PL
dc.subjectkoncepcja Predigerapl_PL
dc.subjectdopasowanie do zawodupl_PL
dc.titleOrientacje zawodowe na zmieniającym się rynku pracypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.description.referencesBańka A. 2005, Jakość życia a jakość rozwoju. Społeczny kontekst płci, aktywności i rodziny, [w:] Bańka A. (red.) Psychologia jakości życia. Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań. Bańka A. 2008, Otwartość na nowe formy doświadczania pracy i codzienności a procesy integracji osobowości. [w]: Gerlach R. (red.) Praca człowieka w XXI wieku. Konteksty – wyzwania – zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego Czop G. –Śliwińska Kandydat idealny, czyli oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół technicznych, www.ck.agh.edu.pl/inne/kandydat_idealny. doc Diec A. (2010). Człowiek wobec wyzwań współczesnego rynku pra cy. W: Lewicka D., Zbiegień-Maciąg L. (red.), Wyzwania dla współczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki. Kraków: Wydawnictwa AGH, s. 609-629. http://www.euroguidance.pl/publikacje/praca_z_klientem_doroslym.pdf Kalina – Prasznic U. 2009, Wpływ globalizacji i integracji na zmiany rynku pracy, [w:] Noga M., Stawicka M.K. (red.) Rynek pracy w Polsce w dobie integracji europejskiej i globalizacji. CeDeWu.Pl, Warszawa. Lanthaler W., i Zugmann J.,(2000), Akcja Ja. Nowy sposób myślenia o karierze, Twigger SA, Warszawa. Woroniecka J., 1989: Zajęcia aktywizujące uczniów do samodzielnego wyboru zawodu. COM, Warszawa.pl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Turska_Orienatcje_zawodowe.pdf2,03 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.