Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22490
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrzykawski, Michał-
dc.date.accessioned2022-02-02T10:04:55Z-
dc.date.available2022-02-02T10:04:55Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Cahiers ERTA", Vol. 11, 2017, s. 81-103pl_PL
dc.identifier.issn2300-4681-
dc.identifier.issn2353-8953-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22490-
dc.description.abstractThe aim of this article is to discuss the autobiographical inscription that dwells in Jacques Derrida’s writing. Derrida’s « overmemory », that blocks autobiography as a récit, seems to be the trigger for the singular and somehow emotional style of his writing through which he saves himself inside his own philosophy based, among others, on the principle of dissemination. Circumfession, that I read through what I call « penile thread » [f i l p é n i e n], shows different strategies to preserve some traces of Derrida’s p r o p e r name.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectauto/biographypl_PL
dc.subjectmemorypl_PL
dc.subjectJewishnesspl_PL
dc.subjectmasculinitypl_PL
dc.titleDerrida à l’oeuvre : autour de Circonfession et au-delàpl_PL
dc.title.alternativeDerrida at Work : on Circumfession and Beyondpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.4467/23538953CE.17.005.6899-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krzykawski_Derrida_a_l_oeuvre.pdf1,27 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons