DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kłosińska, Krystyna | - |
dc.contributor.author | Gajewska, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-11T15:34:26Z | - |
dc.date.available | 2022-02-11T15:34:26Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | "Przekładaniec", Nr 24, 2011, s. 228-246 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1425-6851 | - |
dc.identifier.issn | 1689-1864 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22642 | - |
dc.description | Fragment książki: Krystyna Kłosińska, Feministyczna krytyka literacka, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010, s. 152-184 (skróty pochodzą od Autorki). | pl_PL |
dc.description.abstract | Historia polskiej recepcji fundamentalnej dla feministycznej krytyki literackiej
książki Sandry M. Gilbert i Susan Gubar The Madwoman in the Attic. The Woman
Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination (1979) pokazuje,
w jaki sposób teksty anglojęzyczne wpłynęły i wpływają na rozwój wielu literaturoznawczych
pomysłów mimo braku tłumaczenia feministycznych opracowań
na język polski. Dość wspomnieć, że koncepcję „wariatki na strychu”
przywoływała chociażby Ewa Kraskowska, gdy pisała o ważnych toposach feministycznych,
natomiast Inga Iwasiów omawiała kwestię feministycznych pisarskich
kooperatyw m.in. na przykładzie autorskiego tandemu Gilbert i Gubar.
Dla wielu feministek książka ta stała się także istotnym punktem odniesienia,
gdy sięgnęły po teksty Gayatri Spivak i jej omówienia Dziwnych losów Jane
Eyre Charlotty Brontë [...]. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Sandra M. Gilbert | pl_PL |
dc.subject | recenzja | pl_PL |
dc.subject | Susan Gubar | pl_PL |
dc.title | Lęk przed wariatką na strychu | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.4467/16891864PC.11.014.0213 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|