Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22882
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrasoń, Katarzyna-
dc.date.accessioned2022-03-21T13:44:36Z-
dc.date.available2022-03-21T13:44:36Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.isbn978-83-226-4000-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22882-
dc.description.abstractThis book is an attempt at joining film and pedagogy. The discussion is primarily based on categories drawn from George Lucas’s Star Wars space saga. The book presents an analysis of the films, including their reception and psychological impact on the viewer, the two factors being considered as constituents of pop-cultural education. Moreover, the book offers a grounding of cinematic images in personalistic pedagogy. References to the role of the teacher in the process of upbringing consider recognising the teacher’s role in their relation with the student. The roles are divided into an order of focusing on the student and an order of focusing on the curriculum.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectrecepcjapl_PL
dc.subjectedukacja kulturowapl_PL
dc.subjectnauczyciel – uczeńpl_PL
dc.subjectreceptionpl_PL
dc.subjectcultural educationpl_PL
dc.subjectteacher-studentpl_PL
dc.titlePadawanika : przebudzenie mocy w doświadczeniu zapośredniczonym : studium o filmie, wychowaniu i wsparciu rozwojupl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krason_padawanika_przebudzenie_mocy.pdf1,81 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons