Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22918
Tytuł: Postawy studentów pełnosprawnych wobec studentów z niepełnosprawnością w percepcji studentów z niepełnosprawnością
Autor: Kapias, Joanna
Słowa kluczowe: student; attitude; disability; niepełnosprawność; postawa
Data wydania: 2020
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Wojtas-Rduch (red.), "Przestrzeń i odmienność - pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych" (S. 19-30). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Acquiring higher education by a disabled person increases his or her chances on the labour market, which makes it possible to improve his or her social and living conditions. Studies are also an opportunity for personal development, becoming independent, building self‐ esteem and acquiring friends. In my opinion, the group in which university operates is extremely important. The atmosphere of kindness and mutual help can make studying more enjoyable and easier. People with disabilities, however, may be exposed to social exclusion in the student environment, which is why in my BA thesis I focused on the attitudes of non‐ disabled students towards those with disabilities. This article is a part of research on the work entitled Attitudes of able‐ bodied students towards students with disabilities and opinions of students with disabilities on this subject written under the supervision of prof. dr hab. Zenon Gajdzica. In order to obtain more reliable results, I tested both non‐ disabled students and students with disabilities. In this article, I focus on the part of the research in which disabled students were the respondents.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22918
ISBN: 978-83-226-3877-4
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kapias_postawy_studentow_pelnosprawnych.pdf435,25 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons