Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23094
Tytuł: Od reprezentanta partii do dominanty wizerunku marki partii - przegląd typów personalizacji strategicznej w polskich kampaniach parlamentarnych
Tytuł równoległy: From party representative to dominant element of a party brand image - review of strategic personalisation types in polish parliamentary election campaigns
Autor: Mazur, Marek
Słowa kluczowe: types of strategic personalisation; party brand image; party leaders; parliamentary campaign
Data wydania: 2017
Źródło: "Studia Politologiczne", Vol. 45, 2017, s. 71-90
Abstrakt: The article presents a study of leaders’ role in presenting a party image (strategic personalisation) based on a quantitative and qualitative contents analysis of audiovisual advertising in the Polish parliamentary elections in the period of 1993 to 2015. It focuses on the degree of the leader’s exposure in advertising and the importance of the leader in comparison to other elements of these campaigns. It proposes a typology of strategic personalisation types, discusses their causes and characteristics and shows how they lead to changes in the party system.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23094
ISSN: 1640-8888
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mazur_Od_reprezentanta_partii.pdf738,8 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons