Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23192
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDanielewicz, Magdalena-
dc.contributor.authorWalczak, Bogdan-
dc.contributor.authorKoziara, Stanisław-
dc.contributor.authorKleszczowa, Krystyna-
dc.date.accessioned2022-04-14T09:32:32Z-
dc.date.available2022-04-14T09:32:32Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationBiuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, Z. 70 (2014), s. 211-221pl_PL
dc.identifier.issn0032-3802-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23192-
dc.description.abstractW 2010 roku zostały opublikowane raporty Zespołów Integracyjno-Eksperc­kich PAN; na pierwszym miejscu znalazła się ekspertyza Zespołu Integracyjno­ Eksperckiego Pedagogiki i Kształcenia, w której tenże Zespół dokonał oceny dy­daktyki akademickiej. Sporo miejsca poświęcono kształceniu polonistów, a to ze względu na specyfikę tego kierunku; wiadomo, że to kierunek studiów, który pełni misję ochrony dóbr narodowych. To właśnie na tym kierunku studiów przygoto­wuje się do pracy nauczycieli-polonistów, pracowników różnych placówek eduka­cyjnych, kulturalnych, dziennikarzy, wydawców itd. We wspomnianej publikacji zespół ekspercki sygnalizował, że nauczanie w tzw. ,,systemie bolońskim" (3 + 2) będzie miało negatywne skutki w procesie przygotowania nauczycieli do zawodu: „poziom ten będzie się bowiem w najbliższych latach przekładał na stan polskiej oświaty, wyniki egzaminu maturalnego, ogólne, humanistyczne wykształcenie młodych ludzi, a także ich sprawność językową i komunikacyjną." (s. 12). Nie są to oczywiście jedyne przyczyny niepokoju o stan polskiej oświaty, na wszystkich jej szczeblach, wszak dokonywane w ostatnich latach reformatorskie zmiany mia­ły charakter wielokierunkowy[...]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectjęzykoznawstwopl_PL
dc.subjectZespół Integracyjno ­Ekspercki Pedagogiki i Kształceniapl_PL
dc.subjectdy­daktyka akademickapl_PL
dc.titleRaport o stanie nauczania językoznawstwa na filologii polskiejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalBiuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczegopl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kleszczowa_Raport_o_stanie_nauczania.pdf1,63 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons