DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Danielewicz, Magdalena | - |
dc.contributor.author | Walczak, Bogdan | - |
dc.contributor.author | Koziara, Stanisław | - |
dc.contributor.author | Kleszczowa, Krystyna | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-14T09:32:32Z | - |
dc.date.available | 2022-04-14T09:32:32Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, Z. 70 (2014), s. 211-221 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0032-3802 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23192 | - |
dc.description.abstract | W 2010 roku zostały opublikowane raporty Zespołów Integracyjno-Eksperckich PAN; na pierwszym miejscu znalazła się ekspertyza Zespołu Integracyjno Eksperckiego Pedagogiki i Kształcenia, w której tenże Zespół dokonał oceny dydaktyki akademickiej. Sporo miejsca poświęcono kształceniu polonistów, a to ze względu na specyfikę tego kierunku; wiadomo, że to kierunek studiów, który pełni misję ochrony dóbr narodowych. To właśnie na tym kierunku studiów przygotowuje się do pracy nauczycieli-polonistów, pracowników różnych placówek edukacyjnych, kulturalnych, dziennikarzy, wydawców itd. We wspomnianej publikacji zespół ekspercki sygnalizował, że nauczanie w tzw. ,,systemie bolońskim" (3 + 2) będzie miało negatywne skutki w procesie przygotowania nauczycieli do zawodu: „poziom ten będzie się bowiem w najbliższych latach przekładał na stan polskiej oświaty, wyniki egzaminu maturalnego, ogólne, humanistyczne wykształcenie młodych ludzi, a także ich sprawność językową i komunikacyjną." (s. 12). Nie są to oczywiście jedyne przyczyny niepokoju o stan polskiej oświaty, na wszystkich jej szczeblach, wszak dokonywane w ostatnich latach reformatorskie zmiany miały charakter wielokierunkowy[...] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | językoznawstwo | pl_PL |
dc.subject | Zespół Integracyjno Ekspercki Pedagogiki i Kształcenia | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka akademicka | pl_PL |
dc.title | Raport o stanie nauczania językoznawstwa na filologii polskiej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|