DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kempa, Eugeniusz | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-28T07:01:02Z | - |
dc.date.available | 2022-04-28T07:01:02Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 105-114 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23279 | - |
dc.description.abstract | Zabawa towarzyszy człowiekowi od pierwszych dni jego życia aż po wiek dojrzały. Jest ona przedmiotem nie będącym środkiem pracy lecz środkiem rozrywki, przeznaczonym w pierwszym rzędzie dla dzieci. Zabawka jest takim przedmiotem, bez którego nie może odbywać się żadna zabawa. W miarę rozwoju dziecko domaga
się coraz to innego rodzaju zabawek, np. turkot drewnianych taczek lub konik poruszający głową stanowią już dla dziecka większą atrakcję niż miękkie zabawki gumowe. Rola zabawki z wiekiem dziecka narasta, ma zasadniczy wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny, a więc na rozwój jego uzdolnień.1 Z badań psychologów wiadomo, że zabawki kształtują w pewien sposób charakter człowieka, pobudzają wyobraźnię i przyczyniają się do wytworzenia u niego drobnych nawyków w dziedzinie umiłowania ładu i systematyczności. Doniosłe znaczenie mają też zabawki dla rozwoju uczuć społecznych i kształceniu umiejętności współżycia w zbiorowości. Dziecku w wieku przedszkolnym nie wystarczy już zabawka gotowa i kupiona, ono chce i woli samo ją tworzyć, dlatego
chcąc poznać konstrukcję zabawki, często rozkłada ją i psuje(...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | zabawki | pl_PL |
dc.subject | proces dydaktyczny | pl_PL |
dc.title | Wartości dydaktyczne zabawek technicznych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|