Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23296
Tytuł: Funkcje praktyk pedagogicznych w kształceniu nauczycieli przedszkoli
Autor: Paprotna, Gabriela
Słowa kluczowe: praktyki zawodowe; nauczyciel w przedszkolu; kształcenie nauczycieli
Data wydania: 1999
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 115-123
Abstrakt: Zawód nauczyciela przedszkola wymaga wielostronnych kompetencji, zaś w złożonym i długotrwałym procesie kształcenia konieczne jest uwzględnienie nie tylko przygotowania teoretycznego, ale również praktycznego. Jedną z pierwszych form takiego przygotowania do zawodu jest praktyka pedagogiczna. Jej miejsce w systemie studiów jest szczególne, co wynika z roli, jaką pełni ona w procesie profesjonalizacji studentów. Według A. Przecławskiej praktyka pedagogiczna to „zorganizowany z punktu widzenia celów kształcenia kontakt studentów z rzeczywistością wychowawczą, z wybranymi sytuacjami wychowawczymi, przebiegającymi na zasadzie aktywnego uczestnictwa w nich studentów.” (A. Przeclawska, 1976, s. 13). Praktyka jest więc pierwszą okazją do tego, by znaleźć się w rzeczywistości edukacyjnej i od jej przebiegu zależy często nastawienie studentów do przyszłej pracy. Jest to niejako zapowiedź tejże pracy (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23296
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Paprotna_Funkcje_praktyk_pedagogicznych_w_ksztalceniu.pdf527,97 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons