http://hdl.handle.net/20.500.12128/23296
Tytuł: | Funkcje praktyk pedagogicznych w kształceniu nauczycieli przedszkoli |
Autor: | Paprotna, Gabriela |
Słowa kluczowe: | praktyki zawodowe; nauczyciel w przedszkolu; kształcenie nauczycieli |
Data wydania: | 1999 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 115-123 |
Abstrakt: | Zawód nauczyciela przedszkola wymaga wielostronnych kompetencji, zaś w złożonym i długotrwałym procesie kształcenia konieczne jest uwzględnienie nie tylko przygotowania teoretycznego, ale również praktycznego. Jedną z pierwszych form takiego przygotowania do zawodu jest praktyka pedagogiczna. Jej miejsce w systemie studiów jest szczególne, co wynika z roli, jaką pełni ona w procesie profesjonalizacji studentów. Według A. Przecławskiej praktyka pedagogiczna to „zorganizowany z punktu widzenia celów kształcenia kontakt studentów z rzeczywistością wychowawczą, z wybranymi sytuacjami wychowawczymi, przebiegającymi na zasadzie aktywnego uczestnictwa w nich studentów.” (A. Przeclawska, 1976, s. 13). Praktyka jest więc pierwszą okazją do tego, by znaleźć się w rzeczywistości edukacyjnej i od jej przebiegu zależy często nastawienie studentów do przyszłej pracy. Jest to niejako zapowiedź tejże pracy (...). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23296 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Paprotna_Funkcje_praktyk_pedagogicznych_w_ksztalceniu.pdf | 527,97 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons