DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szczurek-Boruta, Alina | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-05T08:31:13Z | - |
dc.date.available | 2022-05-05T08:31:13Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Międzykulturowa" Nr 1 (2022), s. 101-118 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23333 | - |
dc.description.abstract | Artykuł prezentuje wyniki badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych wśród nauczycieli pracujących w przedszkolach i szkołach z polskim językiem nauczania zlokalizowanych na terenie tzw. Zaolzia – w Republice Czeskiej. Doświadczenia nauczycieli poddaje analizie z perspektywy konstruktywistycznej wizji dziecka obecnej w pedagogice oraz koncepcji strukturacji i restrukturacji doświadczenia Marii Tyszkowej (zaliczanej do nurtu konstruktywistycznego). Podjęte rozważania i wyniki przeprowadzonych badań pozwalają poznać znaczenie doświadczeń z dzieciństwa dla rozwoju zawodowego początkujących nauczycieli. Mogą przyczynić się do rozwoju świadomości i odpowiedzialności nauczycieli za dostarczanie doświadczeń dzieciom i młodzieży. Doświadczenia te będą miały istotne znaczenie w późniejszym życiu dzieci i młodzieży. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | doświadczenia z okresu dzieciństwa | pl_PL |
dc.subject | nauczyciele | pl_PL |
dc.subject | rozwój zawodowy | pl_PL |
dc.subject | przedszkola i szkoły z polskim językiem nauczania na Zaolziu | pl_PL |
dc.subject | Republika Czeska | pl_PL |
dc.title | Doświadczenia z okresu dzieciństwa i ich znaczenie w dorosłości - przyczynek do badań nauczycieli przedszkoli i szkół z polskim językiem nauczania na Zaolziu w Republice Czeskiej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/em.2022.01.07 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|