DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Trzcionka-Wieczorek, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-06T13:00:32Z | - |
dc.date.available | 2022-05-06T13:00:32Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" Vol. 17, N1 1 (2022), s. 85-96 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1896-2327 | - |
dc.identifier.issn | 2353-7787 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23347 | - |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest analiza treści wybranych reklam telewizyjnych
oraz występującego w nich wizerunku seniorów. Autorka zwraca uwagę
na rolę mass mediów we współczesnym świecie – opisuje znaczenie
i miejsce telewizji w życiu i rozwoju dziecka, wymienia wady codziennego
oglądania przez wychowanków programów telewizyjnych
oraz korzyści wynikające z rozsądnego korzystania z mediów. Dalszą
część artykułu stanowi refleksja na temat stereotypowego postrzegania
seniorów przez dzieci i młodzież oraz istoty kształtowania w społeczeństwie
pozytywnych postaw wobec osób w wieku emerytalnym.
Autorka podkreśla, iż niwelowanie negatywnych stereotypów na temat
seniorów i starości powinno być realizowane od najmłodszych lat
życia człowieka, także w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Biorąc pod uwagę siłę opiniotwórczą mass mediów, można przypuszczać,
że kształtowanie postaw może być wzmacniane poprzez wizerunek
seniorów prezentowany w reklamach telewizyjnych. Dlatego
autorka analizuje treść wybranych spotów reklamowych, w których
występują seniorzy. Zastosowana analiza dokumentów ma na celu
rozpoznanie ich wyglądu, sposobu bycia, relacji społecznych oraz sytuacji
ekonomicznej. Z przeprowadzonych badań wynika, że nie są
oni przedstawiani w reklamach w sposób stereotypowy. Są to ludzie aktywni, zadbani, posługujący się nowymi technologiami, mający
swoje pasje i marzenia. Taki obraz może przyczynić się do kształtowania
w najmłodszych pozytywnego stosunku do seniorów i starości, co
jest szczególnie ważne w czasach przemian demograficznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | media | pl_PL |
dc.subject | reklama | pl_PL |
dc.subject | wychowanie do starości | pl_PL |
dc.subject | starość | pl_PL |
dc.subject | seniorzy | pl_PL |
dc.title | Seniorzy w reklamach telewizyjnych a wychowanie do starości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.35765/eetp.2022.1764.06 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|