Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23347
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTrzcionka-Wieczorek, Anna-
dc.date.accessioned2022-05-06T13:00:32Z-
dc.date.available2022-05-06T13:00:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citation"Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" Vol. 17, N1 1 (2022), s. 85-96pl_PL
dc.identifier.issn1896-2327-
dc.identifier.issn2353-7787-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23347-
dc.description.abstractCelem artykułu jest analiza treści wybranych reklam telewizyjnych oraz występującego w nich wizerunku seniorów. Autorka zwraca uwagę na rolę mass mediów we współczesnym świecie – opisuje znaczenie i miejsce telewizji w życiu i rozwoju dziecka, wymienia wady codziennego oglądania przez wychowanków programów telewizyjnych oraz korzyści wynikające z rozsądnego korzystania z mediów. Dalszą część artykułu stanowi refleksja na temat stereotypowego postrzegania seniorów przez dzieci i młodzież oraz istoty kształtowania w społeczeństwie pozytywnych postaw wobec osób w wieku emerytalnym. Autorka podkreśla, iż niwelowanie negatywnych stereotypów na temat seniorów i starości powinno być realizowane od najmłodszych lat życia człowieka, także w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Biorąc pod uwagę siłę opiniotwórczą mass mediów, można przypuszczać, że kształtowanie postaw może być wzmacniane poprzez wizerunek seniorów prezentowany w reklamach telewizyjnych. Dlatego autorka analizuje treść wybranych spotów reklamowych, w których występują seniorzy. Zastosowana analiza dokumentów ma na celu rozpoznanie ich wyglądu, sposobu bycia, relacji społecznych oraz sytuacji ekonomicznej. Z przeprowadzonych badań wynika, że nie są oni przedstawiani w reklamach w sposób stereotypowy. Są to ludzie aktywni, zadbani, posługujący się nowymi technologiami, mający swoje pasje i marzenia. Taki obraz może przyczynić się do kształtowania w najmłodszych pozytywnego stosunku do seniorów i starości, co jest szczególnie ważne w czasach przemian demograficznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectreklamapl_PL
dc.subjectwychowanie do starościpl_PL
dc.subjectstarośćpl_PL
dc.subjectseniorzypl_PL
dc.titleSeniorzy w reklamach telewizyjnych a wychowanie do starości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.35765/eetp.2022.1764.06-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Trzcionka-Wieczorek_Seniorzy_w_reklamach_telewizyjnych_a_wychowanie_do_starosci_dzieci_w_wieku.pdf404,49 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons